Szanowni Rodzice,
Szkoła Podstawowa nr 27 to kameralna placówka, z ponad 50 - letnią tradycją, położona w bezpiecznym otoczeniu lasu, z dala od ruchliwych ulic. Ideą, przyświecającą pracy szkoły jest to, aby każdy uczeń miał możliwość realizacji planów, marzeń i ambicji na miarę swoich możliwości. Dlatego też oferowane przez nas zajęcia pozalekcyjne są bardzo różnorodne, a ich dobór wynika z potrzeb uczniów, ich zainteresowań oraz oczekiwań. U naszych dzieci wspieramy kreatywność oraz twórcze myślenie. Już od pierwszej klasy aktywnie uczymy matematyki metodami Bąbla Matematycznego, odkrywamy z dziećmi świat, prowadząc zajęcia czytelnicze i warsztaty o tematyce europejskiej, zaś dla dzieci mających trudności w nauce - zajęcia wyrównawcze. Zapewniamy opiekę logopedy, psychologa oraz pedagoga, a także pielęgniarki i stomatologa. Baza dydaktyczna szkoły jest nowocześnie wyposażona i dostosowana do wymogów szkoły XXI w. Prowadzimy dziennik elektroniczny. Posiadamy salkę integracji sensorycznej oraz salkę gimnastyczną dla najmłodszych, która pozwala na realizację ciekawej oferty zajęć sportowych. W planie jest budowa nowego placu zabaw. Integracji uczymy poprzez zabawę np. podczas licznych imprez środowiskowych, turniejów i festynów. Jesteśmy małą społecznością, więc każdy uczeń jest nam znany, co pozwala na stworzenie atmosfery sprzyjającej rozwojowi dziecka. Brak anonimowości sprzyja zapewnieniu uczniom bezpieczeństwa oraz indywidualizacji pracy. Jesteśmy szkołą bez przemocy, a przyjazne relacje między uczniami i nauczycielami dopełniają nasz wizerunek – szkoły życzliwej uczniom, w której niemal każdy z nich odnosi swój sukces. Świetlica u nas jest bezpłatna, a obiady przygotowywane w szkolnej kuchni. Wszystkie zajęcia dla najmłodszych odbywają się w wyodrębnionej części szkoły. Drugie śniadanie z herbatą i obiady dzieci spożywają w stołówce szkolnej. Zależy nam na tym, aby nasi przyszli uczniowie rozpoczęli naukę w szkole, która będzie sprzymierzeńcem w adaptacji do nowych warunków związanych z kolejnym etapem w życiu dziecka.
Przedszkole
We wrześniu 2019r., w naszej placówce, rozpoczęło działalność nowoczesne, publiczne przedszkole. Wszystkie pomieszczenia zostały zaadoptowane, wyremontowane oraz wyposażone ze środków funduszy Unii Europejskiej, w ramach realizacji projektu „Akademia Przedszkolaka 3”. Utworzyliśmy trzy oddziały przedszkolne dla dzieci w wieku 3-6 lat, po 19 przedszkolaków każdy.
Przedszkole jest czynne w godzinach 6.00 – 17.00. Od 8:00 do 13:00 realizowana jest podstawa programowa. W tym czasie placówka zapewnia wszystkim dzieciom bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę, a rodzice wnoszą wyłącznie opłaty za wyżywienie. Placówka dysponuje własną kuchnią, dzięki czemu oferowane maluchom posiłki są zdrowe, odpowiednio zbilansowane, zróżnicowane i świeże.
Jako nowe, nieduże i nowocześnie doposażone przedszkole mamy wiele atutów, które, pomimo naszej krótkiej działalności, zostały już zauważone i doceniane są przez przedszkolaki, jak i ich rodziców. Tym bardziej, iż ogromną bazę nowoczesnych pomocy naukowych, pozyskanych ze środków unijnych, wykorzystujemy, wdrażając w pracy z dziećmi najnowsze osiągnięcia pedagogiki przedszkolnej, zweryfikowane naukowo przez Katedrę Pedagogiki i Profilaktyki Społecznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, który objął nasze przedszkole patronatem.
W codziennej pracy wychowawczo-dydaktycznej pragniemy dbać o:
Oto, co jeszcze zapewnimy Państwa dzieciom:
Szkoła podstawowa
Stwarzamy warunki do stawiania pierwszych kroków w świecie nowych technologii - Kiliknij i dowiedz się co oferujemy
Mały Pleciuga
ADRESACI: Uczniowie klas 1
OPIS: zajęcia logopedyczne, których celem jest terapia uczniów w zakresie eliminowania zaburzeń rozwoju mowy i języka, w szczególności usprawnianie zaburzonych funkcji aparatu mowy (oddechu, fonacji, artykulacji oraz ich koordynacji), a także wykształcenie umiejętności poprawnej artykulacji wszystkich głosek
EFEKTY: dziecko osiąga sukces terapeutyczny w postaci poprawy stanu wymowy, posiada właściwy zasób słownictwa, osiąga sukcesy dydaktyczne na miarę swojej możliwości
NAUCZYCIEL: Agata Hełminiak
„Języczek – gimnastyczek” – zabawy logopedyczne dla
dzieci klas 1-3
Adresat: dzieci z wadami wymowy (z klas 1-3).
Krótki opis działania: doskonalenie umiejętności wyrazistego i poprawnego mówienia poprzez usprawnianie narządów artykulacyjnych, kształtowanie toru oddechowego oraz rozwijanie analizatora słuchowego.
Efekty: usprawnienie narządów artykulacyjnych, zwiększenie zasobu słownictwa i
umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym.
Zajęcia odbywać się będą co dwa tygodnie.
Osoba prowadząca : Anna Seyda
Potrafię więcej
Adresat: Uczniowie klas I, II, III
Krótki opis działania: Zajęcia prowadzone są przez wychowawców raz w tygodniu. Przeznaczone są dla uczniów, u których występują braki w wiadomościach i umiejętnościach wynikających z deficytów rozwojowych, słabszej predyspozycji psychofizycznej, częstych nieobecności w szkole. Praca na zajęciach ma charakter indywidualny, dostosowany do możliwości każdego dziecka. Pomoce dydaktyczne stosowane w trakcie ćwiczeń są różnorodne, budzą zainteresowanie dziecka. Zajęcia często mają charakter zabawowy.
Efekty: wyrównywanie szans edukacyjnych, wspieranie harmonijnego rozwoju, eliminowanie niepowodzeń szkolnych, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i liczenia.
Prowadzący: Agata Hełminiak, Elżbieta Lewandowska, Joanna Nawrocka, Hanna Paterka, Małgorzata Świątek
„Spójrz inaczej”- program profilaktyczno- wychowawczy
Adresat:uczniowie klas I, II
Krótki opis działania: Zajęcia realizuje wychowawca ze swoimi zespołem klasowymi. Zajęcia z dziećmi prowadzone metodami aktywnymi odbywają się jeden raz w tygodniu na wydzielonej godzinie i obejmują pięć działów tematycznych: funkcjonowanie w grupie, przeżywanie i wyrażanie uczuć i emocji, budowanie poczucia własnej wartości, rozwiązywanie problemów i konfliktów, troskę o zdrowie i problemy uzależnień.
Efekty: Zdobycie przez dzieci umiejętności radzenia sobie z emocjami; rozumienie swoich uczuć i emocji; branie za nie odpowiedzialności; dawanie sobie rady z trudnymi uczuciami, takimi jak smutek, złość czy wstyd; dbanie o pozytywną samoocenę; uczenie się konstruktywnego wyrażania złości.
Nauczyciel: Elżbieta Lewandowska, Hanna Paterka
Bąbel matematyczny
Adresat: uczniowie klas I, II
Krótki opis działania: W czasie zabaw, gier i zadań matematycznych zachęca się uczniów do twórczej aktywności, logicznego myślenia, pracy w grupach, wspólnego poszukiwania strategii rozwiązywania problemów.
Efekty: rozwijanie umiejętności matematycznych, zastosowanie zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia.
Nauczyciel: Elżbieta Lewandowska, Hanna Paterka
Koło czytelnicze „Czytam z klasą”
Adresat: uczniowie klas II, III
Krótki opis działania: W czasie zajęć koła uczniowie poznają bohaterów literatury dziecięcej, doskonalą technikę czytania oraz aktywnego słuchania i czytania ze zrozumieniem.
Efekty: rozbudzenie ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania.
Nauczyciel: Hanna Paterka, Małgorzata Świątek
Zajęcia sportowe
Adresaci: Klasy 1-3
Opis : Zajęcia sportowe mają m.in. zaspokajać biologiczną potrzebę zwiększonej aktywności ruchowej oraz stwarzać dzieciom szerokie możliwości jej realizowania. Forma realizacji gry i zabawy ruchowe.
Efekty: Pozalekcyjne zajęcia sportowe dają uczniom możliwość spędzania czasu wolnego aktywnie i z pożytkiem dla ich zdrowia. Pozwalają odpocząć, zregenerować siły fizyczne i psychiczne po całodziennym pobycie w szkole, rozwijać i pogłębiać zainteresowania sportowe.
Nauczyciel:Katarzyna Krysiak
Projekt edukacyjny „Inni, a jednak tacy sami”
Adresat: uczniowie klas 1-8
Opis : udział w spotkaniach, mających na celu ukazanie inności jako czegoś
dobrego, nie dyskryminującego drugiego człowieka (pokazanie, że jest wiele
inności w naszym otoczeniu - na podstawie wysłuchanych fragmentów bajek i
opowiadań). Cykl ma obejmować 5 spotkań w następującej tematyce:
1. Wszystkie dzieci nasze są – problem innej narodowości
2. Fenomen ludzi z ASD
3. Na dwóch kółkach – problem odrzucenia z powodu wózka inwalidzkiego
4. Gruby to super ksywa – problem związany z nadwagą
5. Wszyscy zasługujemy na szacunek – problem związany z biedą
opracowanie wystawy plakatów do każdego z poruszonych problemów wysłanie kartki/ kartek dla podopiecznych organizacji opiekującej się osobami niepełnosprawnymi.
Efekt: dzieci uwrażliwią się na drugiego człowieka, rozwijanie małej motoryki dzieci, rozwijanie kompetencji czytelniczych.
Prowadzący: Katarzyna Konieczna-Jaroszewska/ Anna Missima
"18 Południk" - Klub Młodego Odkrywcy
Adresat: Uczniowie klas IV do VIII
Krótki opis działania: Działania skupiają się na rozwijaniu wiedzy geograficznej w szczególności związanej z praktycznym działaniem oraz informacjami, które poszerzają wiedzę ucznia na temat otaczającego nas świata. Nie boimy się żadnych pytań i zawsze staramy się znaleźć na nie odpowiedź.
Efekty: Koło pomaga przedstawić geografię w ciekawszym świetlę jako naukę, która ma wiele wspólnego ze współczesnym funkcjonowaniem świata. Wskazuje, jak potrzebna jest geografia w życiu codziennym, pomaga nabyć umiejętności praktyczne oraz rozwija i poszerza wiedzę o świecie uczestników.
Prowadzący: Jacek Domieracki
„Klub Humanisty” – zajęcia historyczno-kulturalne
Adresat: uczniowie klas 4-8
Opis działania: poszerzanie wiadomości nt. wydarzeń historycznych, prezentacja, swobodne wypowiedzi, czytanie poezji, wieczernica, spotkanie z kombatantem, zajęcia adresowane są dla tych, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę z języka polskiego, historii oraz udoskonalić i rozwinąć umiejętności plastyczne, ciekawe wyjścia edukacyjne:
Osoby prowadzące: Anna Seyda, Małgorzata Retman
Zajęcia rozwijające z biologii
Krótki opis działania: Zajęcia z biologii przeznaczone są dla uczniów, którzy dobrowolnie chcą pogłębiać wiedzę i rozwijać swoje zainteresowania w zakresie biologii na zajęciach pozalekcyjnych. Wszyscy chętni uczniowie wdrażani są do twórczego myślenia, samodzielnego planowania i przeprowadzania eksperymentów biologicznych oraz do zachowania przy tym bezpieczeństwa i porządku. Ponadto uczniowie uczą się formułowania trafnych wniosków z poczynionych obserwacji.
Spotkania - 1 godzina lekcyjna, co tydzień.
Efekty:
Uczniowie:
Udział uczniów w konkursach przedmiotowych.
Nauczyciel: Ewa Antończak
Serdecznie zapraszamy do naszej małej, kameralnej i przyjaznej dzieciom szkoły