Cyfrowa Wyprawka

Drukuj

test BRD1 

 

 

 

Przedstawiciele klasy Va  uczestniczyli w debacie

  o Bezpiecznym Internecie

pt. „Działajmy razem –Internet – korzyści i zagrożenia”

20190214_1122071.jpg20190214_1122311.jpg20190214_1122401.jpg20190214_1211001.jpg

 

 

 

  dorośli

Korzyści

Zagrożenia

szybki dostęp do informacji

zagrożenie dla biblioteki, gazet, niewiarygodność, brak kontroli w dostępie do informacji

zdalna praca (bez wychodzenia z domu)

brak samodyscypliny w jej wykonywaniu, pracoholizm

nauka (szkolenia, kursy)

przygotowanie do nauki zawodu

brak możliwości weryfikacji umiejętności, pomijając umiejętności interpersonalne

szybki kontakt z ludźmi

ubogi kontakt, brak wiarygodności

relacje na odległość (przyjacielskie)

powierzchowność, brak kontekstu sytuacji, kłótnie

możliwości, ułatwienia dla osób zagrożonych wykluczeniem

obniżenie aktywności

promowanie siebie

hejt, mowa nienawiści

zakupy (bez stania w kolejce)

niekontrolowane wydatki, narażenie się na oszustwo

opłaty

 

nawiązywanie znajomości

oszustwo, pozorne relacje

wymiana usług

wspólny transport

planowanie podróży

opinie, porady

brak wiarygodności

stanowiska pracy

 

rozmowy kwalifikacyjne

 

wychwytywanie sprawców czynów zabronionych!!!

 

grupy wsparcia

sekty, ruchy religijne

dostęp do filmów, rozrywki

treści nieodpowiednie piractwo, nałogi, uzależnienia

tłumacz

 

akcje charytatywne

nieuczciwe intencje

 
 

uczniowie

Korzyści

Zagrożenia

kontakty z rówieśnikami (portale społecznościowe)

anonimowość

ludzie ludziom stworzyli Internet

duża dostępność

fora edukacyjne

shadoweb

ludzie w Internecie są bardziej otwarci

niepełna, wprowadzająca w błąd wiedza

pomoc w nauce, zadaniach domowych

nieprawidłowe odpowiedzi

internetowe zbiórki pieniędzy

oszustwa

„E-zakupy”

gry online

uzależnienie

 

Wnioski:

  • Internet sam w sobie nie jest zły, tylko internauci. 

  • Internet jest narzędziem, nauczymy się nim posługiwać, zależy to od człowieka.

  • Trzeba uważać na to co udostępniamy, Internet jest publiczny.

  • Dorosłym brakuje postawy dialogu z młodzieżą, a warto, abyśmy stali się partnerami w korzystaniu z Internetu.

  • Uczmy  się od siebie.

  • Świat w Internecie i realny łączą się w jedno.

 

 

 

 

W ramach projektu uczniowie Michał Karczmarek, Jakub Szymborski i Sebastian Tetzlaff zrobili stronę o cyber przemocy 

http://uh2twg.webwavecms.com/

 

Przedstawiamy projekt edukacyjny prowadzony w Zespole Szkół nr 20 od lutego 2017 r.

Podstawowym elementem projektu są edukacyjne działania poświęcone tematyce bezpieczeństwa dzieci w Internecie. W ramach projektu przewidujemy;

  • prowadzenie na zajęciach z informatyki, zajęciach komputerowych oraz godzinach wychowawczych tematyki poświeconej bezpieczeństwu w sieci Internet,
  • prowadzenie kampanii informacyjnej na terenie szkoły w formie plakatów i ulotek,
  • promocję bezpiecznych zastosowań sieci,
  • promocję bezpiecznych stron i serwisów internetowych,
  • prowadzenie konsultacji dla nauczycieli wychowawców w kwestiach dotyczących zagadnień cyberprzemocy

 

Polecane zasoby internetowe:

 

ulotka informacyjna do pobrania 

http://cyfrowa-wyprawka.org/

https://sieciaki.pl/

https://youtu.be/qU1UboiB3CU

https://cybernauci.edu.pl/materialy-edukacyjne/rodzice/

Maciej Brzuzy i Artur Kiciński